2011-12-04

Söndagen den 4 november 2011

Vi har en slags... "öppna-före-jul-paket"-sak hemma hos oss. Vi är fyra barn, och alla får öppna en ask (idag var det min storebrorsa) och då står det ett namn. Det får dra en lapp ur ett tomteskägg, och namnet som står där får öppna paketet. Krångligt? Nä, inte när man gör det. ^^
I alla fall, jag fick paketet och där i är det alltid en gåta och ett slags... pussel. Sedan får man en sak också. Fick Body Lotion idag, en pusselbit (som jag inte ser vad det är för något) och gåtan som är väldigt svår...:
I Sverige har det funnits / finns (bevarade) platser där viktiga borgar byggts.
* Nämn 6 av dessa borgar (platser) som var viktiga på 1500-talet.
Svar: Älvsborg, Karlsborg,
Sedan har jag inte kommit på något mer, haha... x)
Går inge bra med andra ord. :)
But I'm happy! :D


That's the Body Lotion, syrran snor min hela tiden... ._. >.<

Bye bye! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar nedan :)